جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

دوره هاي آموزش Adobe XD

۲۹ بازديد

Adobe XD يك ابزار طراحي UI و UX مبتني بر برداري است و مي‌توان از آن براي طراحي هر چيزي از برنامه هاي ساعت هوشمند گرفته تا وب سايت هاي كامل استفاده كرد.

بياييد نگاهي بيندازيم به اينكه در دوره آموزش Adobe XD چه چيزي به طراحان ارائه مي دهد و چرا به ابزار قدرتمندي در صنعت طراحي وب تبديل شده است.

Adobe XD براي اولين بار به عنوان “Project Comet” در سال 2015 در كنفرانس سالانه Adobe MAX معرفي شد. آموزش Adobe XD به هر كسي كه هنوز از Photoshop يا Illustrator براي طراحي رابط كاربري خود استفاده مي‌كند، اجازه حركت قوي تر مي‌دهد. دوره هاي آموزش Adobe XD به هر حال، وب چالش هاي طراحي بسيار متفاوتي را براي چاپ ارائه مي دهد.

افراد بسياري طراحي وب‌سايت‌ها را در فتوشاپ شروع مي‌كنند، بنابراين همه چيز را در مورد مشكلات (مخصوصاً در مورد طراحي واكنش‌گرا و روان) مي‌دانند، اما دوره هاي آموزش XD كاملاً متفاوت است.

از ابتدا توسعه داده شد، به‌ويژه با در نظر گرفتن طراحي UI و UX، بنابراين داراي ويژگي‌هاي زيادي است كه هرگز در ساير برنامه‌هاي گرافيكي وجود نداشته است.

 

Adobe XD براي چه مواردي استفاده مي‌شود؟

آنچه مهم است به خاطر بسپاريد اين است كه Adobe XD به دو مشكل اصلي فتوشاپ و ساير برنامه هاي گرافيكي كه قادر به رفع آن نيستند، رسيدگي مي كند:

1- وقتي كه طراحي تعامل ثابت نيست: يك طراح نمي‌تواند يك طرح سيال و پويا را تنها با استفاده از پيكسل ها ارتباط برقرار كند.

2- يك فرآيند طراحي مدرن بيش از يك مقاله تمام شده صيقلي را شامل مي‌شود. وايرفريم، تكرار و رفتار همه بخشي از تصميم گيري مشترك با طراحي UI و UX هستند.

 

دوره آموزش Adobe XD براي طراحي UI مبتني بر برداري، قاب سيمي، طراحي تعاملي، نمونه سازي اوليه، و طراحي وب/برنامه با كيفيت بالا، براي طراحان انفرادي يا كل تيم ايده آل است.

 

الگوهاي گرافيكي Adobe XD در Envato Elements

شما مي توانيد پروژه هاي زيبايي را با دانلود نامحدود قالب هاي گرافيكي Adobe XD با كيفيت بالا در Envato Elements ايجاد كنيد. البته يك هزينه ماهانه نياز است.

 

ويژگي هاي Adobe XD

براي كساني كه به دنبال آموزش ادوبي xd  هستند، بايد گفت كه ويژگي هاي اصلي آۀن عبارتند از:

ابزارهاي طراحي نمونه اوليه

تبديل هاي سه بعدي

انيميشن و طراحي انتقال

اجزاء (كه كاملاً سيال هستند)

پشتيباني از افزونه ها و افزونه هاي شخص ثالث

تغيير اندازه پاسخگوي محتوا و طرح

امكان تكرار شبكه ها

اين‌ها تنها برخي از ويژگي‌هاي عالي هستند كه مي‌توان آن را در Adobe XD ايجاد كرد، زيرا از يك صفحه خالي شروع شد.

 

3 مورد پرطرفدار در بين افراد پيگير آموزش ادوبي xd

1- قابليت تكرار شدن Grid

شبكه هاي تكراري عالي هستند. آن‌ها به شما اين امكان را مي‌دهند كه از يك عنصر كپي كنيد و به طور خودكار آنها را در يك شبكه مرتب كنيد. با استفاده از كنترل ها مي‌توانيد به راحتي فاصله عمودي و افقي را تغيير دهيد. اين مي‌تواند در زمان شما صرفه جويي كند و از نياز به كپي و چسباندن (و تغيير) دستي عناصر در طراحي شما جلوگيري كند.

 

2.كامپوننت هاي Adobe XD

دومين مورد براي كساني كه دوست دارند در دوره آموزش هاي Adobe XD  شركت كنند، در ليست من كامپوننت ها و حالت هاي جزء خواهد بود. يك جزء در Adobe XD يك عنصر قابل استفاده مجدد است كه بر روي منطق «اصلي» و «نمونه» كار مي كند. يك كپي از جزء اصلي «نمونه» ناميده مي‌‌شود. اين نمونه براي دانش‌پذيران آموزش Adobe XD اهميت زيادي خواهد يافت.

هر تغييري كه در اصلي ايجاد شود در نمونه منعكس مي شود، اما نمونه ها را مي توان مستقل از اصلي تغيير داد. “States” انواعي از مولفه هستند و در Adobe XD مي‌توانيد به راحتي بين حالت‌ها به راحتي در هر دو حالت طراحي و نمونه اوليه جابجا شويد.

 

3.اسناد دارايي

در نهايت، دارايي‌هاي مستند داريم كه به شما امكان مي‌دهد رنگ‌ها و سبك‌هاي كاراكتر را در يك مخزن ذخيره كنيد و سپس آن‌ها را در عناصر ديگر اعمال كنيد.

 

اينها، همراه با مؤلفه‌ها، در يك كتابخانه اسناد نيز ذخيره مي‌شوند كه مي‌تواند با افراد ديگر به اشتراك گذاشته شود. اين يك ويژگي واقعاً مفيد براي ايجاد سيستم هاي طراحي، به عنوان مثال، يا همكاري در تك تك كارهاي است.

 

نمونه سازي در Adobe XD

اين سه ويژگي مورد علاقه افراد حاضر در دوره آموزش Adobe XD را به پايان مي‌رساند، اما براي اكثر مردم، نمونه‌سازي اوليه در صدر فهرست قرار مي‌گيرد – و دليل خوبي هم دارد. با استفاده از آن، مي‌توانيد انيميشن‌هاي واقعاً رواني ايجاد كنيد و طرح‌هاي خود را در محيطي واقعي‌تر نمايش دهيد. با انتقال، و چندين صفحه، و حالت هاي شي. جان بخشيدن به طرح هاي خود به اين شكل و اجازه دادن به كاربران براي تعامل با آن‌ها بسيار ارزشمند است.

 

قيمت و در دسترس بودن بستر

يكي از چيزهايي كه در مورد  آموزش Adobe XD دوست داشتني است استفاده از آن رايگان است. اين برنامه براي هر كسي كه مي خواهد به ويژگي هاي همكاري دسترسي داشته باشد، يك برنامه پولي دارد، اما خود برنامه رايگان براي اكثر افراد بيش از اندازه كافي است. نكته مثبت ديگر اين است كه در سيستم عامل مك و ويندوز در دسترس است و همچنين مي توانيد تمام فايل هاي آموزش XD خود را در Adobe Cloud ذخيره كنيد، به اين معني كه مي توانيد از چندين دستگاه به آن‌ها دسترسي داشته باشيد.

 

درباره Adobe XD بيشتر بدانيد!

به طور خلاصه، Adobe XD يك ابزار شگفت‌انگيز براي كساني است كه به طراحي UI و UX علاقه دارند و مطمئناً كار شما را فراتر از آنچه Photoshop يا Illustrator قادر به انجام آن هستند ارتقا مي‌دهد. سريع است، يادگيري آن آسان است و دائماً با ويژگي ها و پيشرفت هاي جديد به روز مي‌شود.

در دوران آكادمي دوره هاي زيادي آموزش Adobe XD وجود دارد كه مي‌توانيد پيدا كنيد. آموزش Adobe XD بر اساس روش كار كامل يك طراح، از A تا Z است: طراحي، مرحله آزمايش و اجرا. اين برنامه خلاقانه به طراحان UX و UI سرعت، دقت و كيفيت را مي دهد تا به طور يكپارچه نمونه هاي اوليه تعاملي را با اعضاي تيم در دستگاه ها و پلتفرم ها از جمله Windows، Mac، iOS و Android به اشتراك بگذارند.

 

با شركت در دوره آموزش Adobe XD امكان ايجاد صفحه نمايش ديجيتال با ابزارهاي استاندارد وجود دارد. دانش پذيران شما مي توانند از ابزارهايي كه به طور خاص براي طراحان ايجاد شده اند استفاده كنند. نوار ابزار به كاربران اجازه مي دهد تا به راحتي و به سرعت عناصر طراحي جديد مانند رنگ ها، شبكه ها، سبك هاي فونت و نمادها را پياده سازي كنند. با پيوند دادن Adobe XD به كتابخانه Creative Cloud، محتوا را مي‌توان ذخيره كرد و كاربران مي‌توانند به راحتي آثار خود را با تيم خود به اشتراك بگذارند.

 

تفاوت Adobe XD با Adobe Illustrator

Adobe Illustrator: آرم ها، نمادها، طرح ها، تايپوگرافي و تصاوير پيچيده ايجاد مي‌كند. نرم افزار گرافيك برداري استاندارد صنعتي به شما امكان مي دهد آرم، نمادها، طرح ها، تايپوگرافي و تصاوير پيچيده را براي چاپ، وب، تعاملي، ويدئو و موبايل ايجاد كنيد. اما Adobe XD: ابزار طراحي و همكاري تجربه كاربري و طراحي ظاهر سايت است. ابزاري مبتني بر برداري كه توسط Adobe Inc براي طراحي و نمونه‌سازي تجربه كاربري براي برنامه‌هاي وب و موبايل توسعه و منتشر شده است و در سرار جهان بصورت استاندارد آموزش Adobe XD وجود دارد.

Adobe Illustrator و اموزش Adobe XD را مي توان به عنوان ابزارهاي “طراحي گرافيكي” دسته بندي كرد.

با توجه به جامعه StackShare، Adobe Illustrator داراي تاييديه گسترده تري است كه در 84 پشته شركت و 61 پشته توسعه دهندگان ذكر شده است. در مقايسه با Adobe XD كه در 38 پشته شركت و 44 پشته توسعه دهنده فهرست شده است. اما آموزش Adobe XD امروزه شما را در مسير شغلي قوي تري قرار مي‌دهد.

 

Adobe XD  در مقايسه با Figma

Figma و Adobe XD از زمان عرضه XD در سال 2016 در حال رقابت بودند. در ابتدا اين رقابت خيلي سخت نبود، زيرا نسخه هاي اوليه XD بسياري از ويژگي هاي كليدي را از دست داده بودند، اما همه چيز در اين چند سال گذشته تغيير كرده است. رقابت بين اين دو برنامه اكنون بسيار سخت‌تر شده است و تشخيص اينكه كدام يك براي شما و گردش كار شما مناسب‌تر است، ديگر آسان نيست. دوره هاي آموزش  Adobe xd امروزه سهم بيشتري در بازار آموزش طراحي هاي سايت دارند.

در اين مسابقه، مي‌خواهيم مقايسه عميق و جامعي بين Figma و Adobe XD انجام دهيم، دريابيم كه هر كدام كجا مي‌درخشند، كدام يك به طور كلي بهتر است و براي شرايط خاص شما آيا آموزش Adobe XD بهتر است يا فيگما؟

 

نقاط قوت هر كدام

نقاط قوت XD: نمونه سازي، Creative Cloud، Offline

اگر در حال حاضر عميقاً در اكوسيستم Adobe كار مي كنيد، آموزش XD  Adobeشانس خوبي براي بهتر شدن براي شما دارد. اگر به نرم افزار Adobe علاقه داريد و مي‌خواهيد چيزي بهتر از هوش مصنوعي يا PS براي طراحي رابط كاربري داشته باشيد، اما همچنان در خانواده Creative Cloud هستيد، دوره هاي آموزش XD Adobe راه حل شماست.

به‌علاوه، در حال حاضر نقطه قوت XD، نمونه‌سازي اوليه آن است، كه در سه زيربخش نمونه‌سازي ما پيروز شده است: تعاملات، حالت‌ها و انيميشن.

همچنين اگر به اينترنت قابل اعتماد دسترسي نداريد يا مي خواهيد از نرم افزار بومي دسكتاپ / غير مبتني بر وب استفاده كنيد، دوره آموزشXD   Adobeمي تواند انتخاب بهتري براي شما باشد.

نقاط قوت Figma: همكاري، طراحي، پلتفرم متقابل  . اگر همكاري براي شما و تيمتان اولويت بالايي دارد، Figma در حال حاضر در اين فضا بي رقيب است. اين از ابتدا با در نظر گرفتن همكاري ساخته شده است و به همين دليل براي هر برنامه ديگري سخت خواهد بود كه در آينده نزديك آن را از بالاترين نقطه سقوط كند.

همچنين در حال حاضر به طور قابل توجهي ازآموزش  adobe xd به عنوان يك ابزار طراحي پيشي گرفته است، و در هر شش زيربخش طراحي ما برنده شده است: فريم ها در مقابل تابلوهاي هنري، شبكه ها و راهنماها، طرح بندي و شبيه سازي پاسخگو، ايجاد گرافيك هاي برداري، فونت ها، استايل سازي .

و در نهايت، اگر اعضاي تيمي داريد كه از Linux يا ChromeOS استفاده مي‌كنند، Figma از پشتيباني بين پلتفرمي براي ارائه اين پلتفرم‌ها برخوردار است.

 

مسابقه ادامه دارد

زماني كه Adobe XD براي اولين بار عرضه شد، واقعاً اصلاً رقابت قابل توجهي براي Figma نبود، و بيشتر به عنوان گزينه بهتري براي طراحان رابط مبتني بر Creative Cloud نسبت به Photoshop يا Illustrator عمل مي كرد. با اين حال، از آن زمان، در حالي كه Figma ممكن است در حال حاضر همچنان جلوتر باشد، XD مطمئناً فاصله را تا حدودي كاهش داده است.  امروزه آموزش Adpbe xd به عنوان يكي از رقابتي ترين دوره هاي طراحي وب سايت و وب پورتال است.

رقابت بين Figma و XD ادامه دارد و مطمئناً هر برنامه ديگري را مجبور مي كند تا بازي خود را افزايش دهد. ما مي بينيم كه ويژگي هايي كه منحصراً در يكي بودند در ديگري به طور نسبتاً منظم ظاهر مي شوند. فشاري كه آنها براي نوآوري بر يكديگر اعمال مي كنند، نتايج بسيار خوبي براي ما به عنوان طراح به همراه دارد.

بنابراين اگر تصميم به آموزش Adobe xd يا استفاده از فيگما در سال 2022 داريد، مراقب كارهاي ديگري باشيد كه چه كسي مي‌داند، ممكن است هر لحظه مورد علاقه جديد شما باشد.

 

دروس دوره آموزش Adobe xd به شما نشان مي دهد كه چگونه مي توانيد داده ها را بين Adobe XD، Photoshop، Illustrator و حتي برنامه هاي تلفن همراه مبادله كنيد، كه مي توانيد از آن‌ها براي نمونه سازي سريع با تبلت يا تلفن هوشمند خود استفاده كنيد. وايرفريم هاي ايجاد شده به اين روش را مي توان به راحتي به XD وارد كرد تا بتوانيد كار خود را ادامه دهيد. در Experience Design، مي توانيد از پنل Assets و Creative Cloud Libraries براي مديريت همه دارايي ها و ثابت نگه داشتن آنها در نرم افزار خود استفاده كنيد.

اميدواريم از اين مقاله در مورد انتخاب آموزش Adobe xd اطلاعات نسبتاً خوبي را در اختيار دوستداران دوره هاي آموزش طراخي سايت  و خصوصاً آموزش نرم افزار هاي ادوبي قرار داده باشيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.